7.00- 9.00 |
Przyjmowanie dzieci – Dzieci przychodzą do przedszkola, przygotowania do rozpoczynającego się dnia, swobodne zabawy. |
|
|
8.30- 10.30 |
Śniadanie – Przygotowane jest na zasadzie szwedzkiego stołu, Dzieci jedzą kiedy poczują, że są głodne. |
|
|
9.00-9.15 |
Spotkanie w kręgu – To czas kiedy nauczyciel omawia temat dnia/tygodnia, każde Dziecko, jeśli ma ochotę, może podzielić się tym co dla niego tego dnia jest ważne – co u niego słychać, śpiewa się piosenki, organizuje zabawy integracyjne. |
|
|
9.30-12.00 |
Praca własna z materiałami Montessori – to czas kiedy Dzieci pracują z materiałem dydaktycznym Montessori. Poruszając się swobodnie po sali wybierają co, z kim i jak długo chcą robić. Mają szansę sami decydować o swojej aktywności, ćwiczyć współpracę, jeśli pracują w grupie, przestrzegać panujących reguł i zasad. Nauczyciel na podstawie obserwacji proponuje Dzieciom zajęcia bądź pomaga w tym co sobie wybrały. Praca własna to taki czas, kiedy Dzieci ćwiczą umiejętności motoryczne, matematyczne, językowe czy poznają zagadnienia związane z przyrodą i otaczającym je światem. |
|
|
12.00 |
Obiad – I danie zupa – Dzieci nakrywają do stołu, same nakładają sobie posiłki i po sobie sprzątają. |
|
|
12.30-14.00 |
Wyjście na ogród, spacer Niezależnie od pogody, Dzieci codziennie wychodzą na podwórko. W miarę możliwości ubierają się samodzielnie. Nauczyciele pilnują, aby Dzieci były ubrane odpowiednio do pogody – zimą miały szaliki, czapki, rękawiczki, zasłonięte brzuchy. Natomiast latem – miały nakrycia głowy i były posmarowane kremem. |
|
|
14.00-14.30 |
Obiad – II danie i czynności higieniczne. |
|
|
14.30-15.30 |
Relaks – czytanie bajek, słuchanie muzyki, dla chętnych drzemka. |
|
|
15.30-15.45 |
Podwieczorek |
|
|
15.45-16.30 |
Zajęcia dodatkowe |
|
|
16.30- 17.00 |
Zabawy według zainteresowań Dzieci, dowolne twórczości plastyczne. Gdy jest ciepło Dzieci ten czas spędzają w ogrodzie. |